Wednesday, February 4, 2015

Rutin harian 2015

Rasanya sudah masuk minggu ketiga sesi persekolahan untuk tahun 2015. Aku masih belum "move on" dari mode-anak-masuk-darjah-1. Hahahaha
Hampir setiap hari aku pegi sekolah Azam tengok dia sebelum masuk kelas petang. Aku lah mak yang sebok disitu tengok anaknya main & bergaul dengan kawan2. Rasanya mak mak lain nda begitu pun hahaha. Sampai kan kawan2 Azam sdh kenal sama aku, kadang2 baru aku di pagar memanggil sdh kawannya "azaaaam mama kau" wahahaha....


Hari tu aku post gambar Amina tidur dikereta waktu pagi di instagram. Memang dia (Amina) bangun jam 5.30 tu, masa aku sebok2 mau solat subuh, bunyi air la bunyi tapak kaki la, memang dia bangun. Lepas solat gitu mula lah di merengek hek hek hek, aku kasih susu dulu baru aku pegi masak bubur nya, sediakan ebm, sediakan baju2, CDs & brg lainnya. Masa ni ayah yg tlg jaga dia sambil kasih kejut Azam & Amira. Siap barang Amina, sementara bubur mendidih aku kasih mandi dia jam 6.30am mcm tu, pakai baju, siap2. Sambung buat kerja dapur, buat air kopi utk ayah, goreng telur kadang2, atau goreng nasi untuk Azam. Siap bekalan Azam Amira, aku pegi mandi & bersiap. 
Masa ni Azam Amira sdh siap juga. Ayah yang tolong siapkan dorang, tapi dorang pun nda susah diatur, cuma tolong2 sikit, pakaikan sampin, ikatkan rambut, pakai tudung, mcm tulah... 

Baju sekolah dorang pagi petang sdh siap iron malam lagi supaya pagi bnyak boleh dibuat. 

Semua org sdh siap, keluar jam 7am macam tu, Azam masuk sekolah agama jam 7.30am, klau nda jem sangat sempatlah, biasa pun lambat 10min la, hantar Azam dulu, Amira, baru Amina. 

Biasanya aku sampai offfice 5 min sebelum jam 8am. 




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...