Wednesday, February 22, 2012

Wordless Wednesday : Penatnya Jogging



Friday, February 10, 2012

Make Up si Ibu

Sejak akhir-akhir ni kan, aku perasan kalau aku mau 'sayang' (kiss) Azam or aku suruh Azam 'sayang' aku, mesti ada dialog macam ni

Ibu : Azam, sayang ibu.

Azam : Sayang pipi ja nda boleh mulut... T___T

Kalau mau sayang mulut pun kena paksa, pastu dia lap. Hahahaha...
Jadinya semalam, aku geram lah sbb dia nda mau sayang mulut pipi ja, itupun kena pegang ok kepala aku supaya nda curi-curi sayang mulut. (Aku selalu sayang mulut laju2 kalau dia hulur pipi)

Ibu : Kenapa bah nda boleh sayang mulut?

Azam : Nanti mekap ibu rosak bah..

APAKAH??!!!

Ibu : Alaaaaa, tapik ini malam manada ibu pakai mekap pun.

Azam : Ada bah tu mulut ibu ada gincu.

Ibu : Jadi ibu cantiklah ni? (wahhh soalan tersasar, sbb aku memang nda pakai mekap masa ni, mungkin dia rasa aku secantik waktu pakai mekap)

Azam : Cantik macam hamster. T__T

Dua kemungkinan lah dia nda mau sayang mulut sebab gincu :
- Takut gincu kena mulut dia
- Takut gincu ibu rosak, kena apply balik.

Aku ingat juga satu kejadian lagi, masa tu kami jalan-jalan di Suria, tiba2 Azam cakap sama aku

Azam : Tu mekap ibu, ibu tak nak masuk? (Sambil tunjuk TBS store)

Hahahaha, Dua kemungkinan :
- Sindiran (mungkin tidak)
- Prihatin (sudah biasa tgk aku masuk)

Kadang-kadang aku sudah lupa macam mana aku manjakan Azam dulu sebelum kehadirann Amira, sebab masa tu anak seorang ja kan. Semua pun Azam...

Besar sudah, sekarang pun sudah berlagak 'abang'

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...